Da li ste znali da vaše šake u sebi imaju urođenu moć isceljivanja koja se koristi vekovima unazad?

Mudre su pozicije šaka za koje se kaže da utiču na energiju vašeg fizičkog, emocionalnog i duhovnog tela. Lekovite mudre se koriste na Istoku hiljadama godina i praktikovale su ih mnoge duhovne vođe, uključujući i Budu. Danas, mudre se koriste u jogi i meditaciji.

Ponekad, mi podsvesno postavimo naše šake u mudra pozicije, a ponekad ih koristimo da kanališemo i stimulišemo isceljenje.

Evo nekoliko najčešćih mudra pozicija:

Gyan Mudra (Mudra znanja)

Gyan-Mudra

Vrh kažiprsta dodiruje vrh palca dok ostali prsti ostaju pravi.

Korist: pojačava znanje, stimuliše hipofizu, poboljšava pamćenje, pomaže u meditaciji, sprečava nesanicu i može da poboljša raspoloženje.

Vežba: bilo kad i bilo da sedimo, stojimo ili ležimo.

Prithvi Mudra (Mudra Zemlje):

Prithvi-Mudra

Vrh domalog prsta dodiruje palac dok ostali prsti ostaju pravi.

Korist: Smanjuje fizičku i duhovnu slabost, može da poveća životnu snagu, očisti kožu i poboljšava telesnu funkcionalnost.

Vežba: Bilo kada.

Varuna Mudra (Mudra vode)

Varuna-Mudra

Vrh malog prsta dodiruje palac dok ostali prsti ostaju pravi

Korist: Pomaže u uravnoteženju emocija, zadržavanju vode, pomaže kod zatvora i grčeva u stomaku, i takođe pomaže u regulisanju menstrualnog ciklusa i hormonalnih poremećaja.

Vežba: 15 minuta tri puta dnevno

Vayu Mudra (Mudra vazduha)

Vayu-Mudra

Palac se obmota oko kažiprsta dok ostali prsti ostaju pravi.

Korist: Pomaže u smirenju nervoznog uma, može da pomogne u smanjenju stresa i u smanjenju nestrpljenja i neodlučnosti

Vežba: 10 do 15 minuta, 3 puta dnevno

Apana Mudra (Mudra varenja)

Apana-Mudra

Srednji i domali prst se saviju pod palcem dok mali prst i kažiprst ostaju pravi.

Korist: Pomaže u regulisanju sistema za izlučivanje, u detoksikaciji i stimuliše kretanje creva. Takođe je dobra protiv konstipacije i hemoroida.

Vežba: 45 minuta dnevno

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.