April 16, 2018 in Uncategorized

Održana beogradska biciklistička Izborna vožnja

U toku izborne kampanje u Beogradu nijedna politička stranka nije ponudila rešenja za unapređenje biciklističke infrastrukture. Zbog toga su biciklisti i biciklistkinje Beograda održali Izbornu vožnju sa preko dve stotineprisutnih, tokom koje su posetili najveće političke partije koje učestvuju na gradskim izborima i predali svoje zahteve i pitanja koja se odnose na četvorogodišnji period razvoja biciklističke infrastrukture u Beogradu.

U sklopu Izborne vožnje biciklisti i biciklistkinje obišli su gradske odbore Demokratske stranke (DS), Demokratske stranke Srbije (DSS), Liberalno demokratske partije (LDP), Nove demokratske stranke (NDS), Nove stranke (NS), Srpske napredne stranke (SNS), Socijalističke partije Srbije (SPS), i Treće Srbije. U narednih sedam dana očekujemo da sve stranke pošalju svoje predloge i ideje za unapređenje biciklističke infrastrukture u Beogradu, a svi odgovori biće predstavljeni javnosti.

Podsećanja radi, sadašnji udeo korišćenja bicikala u beogradskom saobraćaju je ispod 1% a od 2008. godine kada su izgrađene staze na Novom Beogradu i 2011. kada je rekonstruisana staza do Ade Ciganlije nije bilo značajnijeg unapređenja biciklističke infratrukture u Beogradu. Beograd sa skoro dva miliona stanovnika ima manje od 65 km upotrebljivih biciklističkih staza. S druge strane, mnogo manji gradovi regiona imaju razvijeniju biciklističku infrastrukturu a njihove lokalne vlasti prepoznaju potrebe biciklista i svakodnevno rade na stvaranju bezbednijih i boljih uslova za korišćenje bicikla kao ravnopravnog prevoznog sredstva vođeni ciljem održive urbane mobilnosti.U Beogradu se u poslednjih devet godina duplirao broj automobila, a sada ih ima oko 650.000 uz tendenciju povećanja, dok uporedo naglo raste i broj posetilaca iz drugih mesta Srbije i iz susednih zemalja, koji automobilima dolaze u Beograd radi posla ili razonode.

Biciklisti i biciklistkinje Beograda upravo završenom Izbornom vožnjom još jednom skreću pažnju političarima i javnosti da je krajnje vreme da u svoje agende na visoko mesto postave pitanja održivog urbanog razvoja, zdravije životne sredine i stvaranja uslova za Grad po meri čoveka a ne automobila.

Zbog svega ovoga pred skorašnje izbore za Gradsku skupštinu od svih političkih partija očekujemo odgovore na pitanja razvoja biciklističke infrastrukture a od onih koji budu preuzeli odgovornost za vođenje Beograda – konkretne korake koji će se sprovoditi uz široke konsultacije i participaciju svih zainteresovanih aktera i akterki.

Autor teksta: Danilo Ćurčić / Bajsologija.rs
Autorka fotografije: Jadranka Ilić




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

By browsing this website, you agree to our privacy policy.
I Agree