Zna se da je hodanje zdravo. I za planetu i za nas. Dosta pažnje se posvetilo preporuci u kojoj se kaže da je čoveku potrebno 10.000 koraka dnevno, bilo hodanjem ili trčanjem. Četrdesetominutnom šetnjom bismo ispunili polovinu kvote, a svakodnevne aktivnosti se obično saberu u drugih 5.000 koraka.

Evo osam razloga za šetnju:

  1. Prevencija dijabetesa. Nova istraživanja povezuju brzo hodanje sa značajnim smanjenjem rizika od dijabetesa tipa 2. Čak i kod onih sa dijabetesom u porodičnoj istoriji je otkriveno da žustra šetnja poboljšava osetljivost na insulin.
  2. Poboljšava seksualni život. Seks i vežbanje idu ruku pod ruku.
  3. Smanjuje troškove za teretanu. Došlo je vreme smanjivanja troškova, pa je mnogo isplativije kupiti pedometar, prikačiti ga i hodati onoliko koliko ste sebi zadali pre polaska.
  4. Skida vas sa lekova. Naučnici su otkrili da će oni koji odlaze na najduže šetnje u toku nedelje manje koristiti lekove.
  5. Pomaže kod fibromialgičnog bola. Od ove hronične bolesti boluje više od 4 odsto populacije i kod nje se javljaju bol i umor. Malo istraživanje je pokazalo da žene koje su hodale jedan sat dnevno i izvodile lagane vežbe tokom 4 meseca imaju značajna poboljšanja.
  6. Pomaže kod raka dojke. Žene koje su redovno hodale pošto im je dijagnostikovan rak dojke imaju 45% veće šanse da prežive nego one koje su neaktivne.
  7. Šetanje smanjuje rizik od šloga. Tridesetominutno brzo hodanje pet dana u nedelji značajno smanjuje rizik od šloga.
  8. Čuva vam mozak. Italijanski naučnici su istraživali 749 ljudi koji pate od problema sa memorijom i merili njihove aktivnosti. Posle četiri godine, otkrili su da oni koji su najviše energije trošili na hodanje imaju 27% manje rizika od razvoja demencije od onih koji su bili neaktivni.

Izvor: MNN

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.