Floriterapija i problemi u školi
Da li ste znali da cvetne esencije mogu da pomognu vašem školarcu da probudi svoje potencijale. Cvetne esencije su veoma delotvorne kod problema u školi, kod problema sa učenjem, koncentracijom, motivacijom.
Cvetne esencije ne deluju na posledicu nego na uzrok. Kada govorimo o navedenim poteškoćama izuzetno bitno da roditelj otvoreno razgovara sa floriterapeutom da bi zajedno otkrili šta je pozadina detetovog problema. Da bismo to slikovito dočarali, opisaćemo jedan primer iz prakse (uz dozvolu klijenta).
Dečak, 10 godina, ima problem sa učenjem. Ne interesuje ga škola, odbija da uči, kad ga roditelji nekako i privole da uradi domaći on na časovima samo ćuti i ne prezentuje svoj rad. Na pismenim proverama znanja uvek je osrednji. Na prvi pogled ne čini se da ga takvo stanje naročito pogađa. Deluje letargično i nezainteresovano. Vreme kod kuće najšešće provodi gledajući neke bajkovite filmove. Ima mlađeg brata koji je, za razliku od njega, hiperaktivan na svim poljima.
Roditelji su dete vodili u savetovalište, kod psihologa i svi su rekli da je on natprosečno inteligentno dete i da će sve doći na svoje mesto. No, stvari vremenom postaju sve gore. Sve više odbija da uči, u stanju je satima da sedi nad knjigom i ništa ne pročita, na časovima se ne javlja ni za kakvu aktivnost. Sve više se povlači u svoj svet.
Majka je odlučila da probaju sa floriterapijom da reše problem. Ispričala nam je „slučaj“ svog sina.
Danima sam strpljivo razgovarala sa njim i pokušavala da ga „otvorim“. Pitala sam ga šta se s njim dešava, zašto se ne javlja, kako sva druga deca imaju dobre ocene, a on se ni malo ne trudi. Na kraju je od svega uspela da sklopi mozaik koji je predočila na razgovoru.
On joj je rekao da kad god ga učiteljica prozove njega jako zaboli u stomaku. Bole ga i noge i misli da će da padne. U glavi mu postane jako toplo. Onda mu i u stomaku bude toplo i dok on kaže to što ga je učiteljica pitala već bude kasno. Isto tako kad piše kontrolni i kad učiteljica kaže da požure jer je ostalo još neko vreme do kraja časa, on toliko požuri sa pisanjem da na kraju pola ne bude tačno. Onda mu se ni ne uči jer to ništa ne vredi.
Na osnovu rečenog, i iz razgovora sa majkom (koja je ispričala za dominantnog mlađeg brata, za dečakovo povlačenje u svet bajki, došlo se do zaključka da je dečak anskiozan – tj. da njegov strah od neuspeha na času ide do te granice da to liči na napad panike. Zbog svega toga on se sve više povlači, njegovo samopouzdanje je veoma nisko, osećaj da ga niko ne razume je sveprisutan i jedino sigurno mesto gde ga niko ne povređuje jeste fantazija (bajkoviti filmovi).
Napraviljena mu je cvetna kombinacija za: vraćanje samopouzdanja, za buđenje iz letargije, za sigurno i jasno izražavanje, za emotivnu tenziju i snagu da se u školi počne isticati…
Nakon nekoliko dana majka je rekla da on sam uzima kapi (kad ga ona podseti, on kaže da je već popio) i da je to prvi put da nešto tako samoinicijativno radi.
Nakon dve nedelje majka je rekla da nema više otpor da ode da uči i da je počeo da dobija četvorke i petice. Postao je opušteniji i veseliji….
Ovo je jedan od slučajeva u vezi sa učenjem. Dobro obavljen razgovor, i suradljivi roditelji jesu dobitna kombinacija. Dete počinje da se budi, da pokazuje svoje pravo lice i pun potencijal, ali time i stanje u porodici postaje bolje – svi su opušteniji, roditelji ne pritiskaju dete, dete se oseća dobro, puno energije i samopouzdanja, i svi su na dobitku.
Ako i vaše dete ima problema u školi ili u ponašanju pokušajte sa cvetnim esencijama. Probudite najbolje u svom detetu – pomozite mu da bude veselo i uspešno!
Leave a Reply